école de police - translation to french
Diclib.com
ChatGPT AI Dictionary
Enter a word or phrase in any language 👆
Language:     

Translation and analysis of words by ChatGPT artificial intelligence

On this page you can get a detailed analysis of a word or phrase, produced by the best artificial intelligence technology to date:

  • how the word is used
  • frequency of use
  • it is used more often in oral or written speech
  • word translation options
  • usage examples (several phrases with translation)
  • etymology

école de police - translation to french

INTERNATIONAL FRENCH SCHOOL IN BELGRADE, SERBIA
Ecole Francaise de Belgrade; Ecole Française de Belgrade; École française de Belgrade; Ecole française de Belgrade; Ecole francaise de Belgrade

école de police      
n. Police Academy

Definition

haute ecole
[???t e?'k?l]
¦ noun the art or practice of advanced classical dressage.
Origin
Fr., lit. 'high school'.

Wikipedia

École Française de Belgrade

École Française de Belgrade (Serbian: Француска Школа у Београду) is an international French school in Belgrade, the capital of Serbia. It is composed of a preschool (maternelle), primary school (école primaire), junior high (collège), and high school (lycée). It was founded in 1951. Nowadays it has about 500 pupils and about 80 staff (as of 2018). It is located in Belgrade, in the neighborhood of Senjak.

Examples of use of école de police
1. Apr';s avoir été l‘adjoint d‘Olivier Guéniat ŕ la police cantonale, – «oů j‘étais le seul qui n‘avait suivi ni école militaire ni école de police» –, Frédéric Hainard exerce, depuis douze mois, le mandat de procureur fédéral assistant ŕ Lausanne.
2. Les Palestiniens y ont répondu en diffusant la vidéo du bombardement d‘une école de police au cours duquel une cinquantaine de stagiaires ont été tués. © Le Temps, 200' . Droits de reproduction et de diffusion réservés.
3. Moi, je suis du côté des victimes». Et vendredi matin, en déplacement dans une école de police de Seine–et–Marne, le ministre de l‘Intérieur a récidivé en estimant qu‘une démocratie ne pouvait vivre «la peur au ventre» et que les Français attendaient des «résultats» dans la lutte contre l‘insécurité. (publicité)
4. "Moi, je suis du côté des victimes". En déplacement vendredi matin dans une école de police de Seine–et–Marne, le ministre de l‘Intérieur a souligné qu‘une démocratie ne pouvait vivre "la peur au ventre" et que les Français attendaient des "résultats" dans la lutte contre l‘insécurité. (publicité)
5. "Moi, je suis du côté des victimes". En déplacement vendredi matin dans une école de police de Seine–et–Marne, le ministre de l‘Intérieur a souligné qu‘une démocratie ne pouvait vivre "la peur au ventre" et que les Français attendaient des "résultats" dans la lutte contre l‘insécurité.